چه مدارکی برای وام ازدواج لازم است؟

یکی از سوالاتی که برای زوجین هنگام دریافت وام ازدواج پیش می آید به نسبت مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج است. در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات کاملی در خصوص مدارک و اطلاعات مورد نیاز در تمامی مراجل وام ازدواج به شما ارایه دهیم.

دریافت وام ازدواج دارای مراحل متفاوتی است که از ثبت نام شروع می شود و تا دریافت وام ادامه پیدا می کند.

مرحله اول : ثبت نام وام ازدواج
اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام وام ازدواج

در هنگام ثبت نام ارایه مدارک فیزیکی (مانند اصل شناسنامه یا کارت ملی و سند ازدواج ) نیاز نیست و فقط اطلاعات روی کارت ملی و اطلاعات محل زندگی شما نیاز است. فرم ثبت نام شامل دو مرحله است که در بخش اول همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید شماره ملی، تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، شماره همراه( به نام خود شخص وام گیرنده ) و در پایان استان محل سکونت را از شما می خواهد.
پس از وارد کردن اطلاعات اولیه روی دکمه ادامه... کلیک کنید.


صفحه دوم - ثبت اطلاعات تکمیلی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نام، نام خانوادگی، نام پدر و تاریخ تولد و جنسیت به صورت مستقیم از ثبت احوال گرفته می شود و این موارد را خودتان باید به صورت دستی وارد نمایید: وضعیت ایثارگری، استان محل سکونت، شهر محل سکونت، انتخاب بانک جهت اخذ وام، نام شعبه پيشنهادي، شماره ملي همسر، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، نشانی پست الکترونیکی، نشانی محل سکونت، کد پستی و در پایان یک کد 6 رقمی که برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد در کادر پایین صفحه بایستی وارد کنید ( لازم به ذکر است پر کردن فیلدهای ستاره دار اجباری می باشد )


بعد از پر کردن کامل فرم و درج کد تایید تلفن همراه ( این کد فقط چند دقیقه اعتبار دارد و در صورتی که ابطال گردد بایستی از اول تمام مراحل ثبت نام رو انجام دهید ) گزینه ثبت نام را بزنید.
بعد از انجام ثبت نام صفحه دریافت کد رهگیری ظاهر میشود ( طبق تصویر زیر )



بعد از دریافت کدرهگیری یک پیامک حاوری کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد.
در اینجا فرایند ثبت نام اینترنتی شما به پابان رسیده است بایستی صبر کنید تا پیامک زمان مراجعه حضوری برای شما ارسال شود و تا زمانی که این پیامک برای شما ارسال نشده نبایستی به شعبه مراجعه نمایید.
شما میتوانید برای بررسی زمان مراجعه به شعبه از قسمت
مشاهده وضعیت وام ازدواج هر چند روز یک بار وضعیت وام ازدواج خود را بررسی نمایید. بعد از درج کد ملی و کدرهگیری و کد  امنیتی گزینه مشاهده وضعیت را بزنید با صفحه زیر مواجه خواهید شد. که در اینجا دو حالت پیش می اید.

حالت اول عدم تعیین شعبه

اگر هنوز در صف بانک باشید صفحه ای مشابه به صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد و زمان مراجعه به شما شما فرا نرسیده است ، دقت کنید زمانی که گزینه نام شعبه انتخاب شده توسط بانک تکمیل شده باشد بایستی به بانک مراجعه نمایید در غیر این صورت هنوز شما در صف تعیین شعبه باقی مانده اید

حالت دوم تعیین شعبه
در این حالت گزینه نام شعبه انتخاب شده توسط بانک تکمیل شده است و زمان مراجعه به شعبه نیز در فرم درج شده است.
دقت کنید در این مرحله تاریخ تایید شعبه و تاریخ انقضای ثبت نام تکمیل خواهد شد و زمان آن رسیده که شما به شعبه مراجعه نمایید. همچنین در این مرحله پیامکی از طرف بانک با مضمون زیر برای شما ارسال می گردد.

جهت دریافت وام ازدواج به بانک صادرات شعبه ۱۸۳۴ مراجعه نمایید و در صورت عدم مراجعه تا تاریخ 23/08/1402 ثبت نام شما حذف خواهد شد.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای مراجعه به بانک و تکمیل مدارک فقط ۶۰ روز کاری فرصت دارید و اگر در این بازه زمانی به بانک مراجعه نکنید ثبت نام شما به طور کلی حذف می شود و باید مجددا از ابتدا برای ثبت نام وام ازدواج اقدام کنید.


مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به شعبه جهت اخذ وام ازدواج:

1.        اصل و کپی سند ازدواج

2.      اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین 

3.     اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دائم ) زوجین 

4.       اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دائم ) ضامن

5.      کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین 

6.       کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه وام ازدواج بانک مرکزی 

7.      برگه تعیین شعبه دریافتی از سامانه وام ازدواج بانک مرکزی 

موارد 1 تا 5 که مشخص هستند اما در خصوص موارد 6 و 7 که باید آن ها را از سامانه وام ازدواج بانک مرکزی دریافت کنید،‌ قسمت سوالات متداول را مطالعه کنید.

سوالات متداول این مطلب

وارد سایت بانک مرکزی شوید، در منو سمت راست روی عبارت (‌ مشاهده وضعیت ) کلیک کنید. در صفحه باز شده شماره ملی و کد رهگیری خود را وارد کنید و روی دکمه مشاهده وضعیت کلیک کنید. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید برگه تعیین شعبه به شما نمایش داده می شود و می توانید با زدن گزینه چاپ، برگه تعیین شعبه که مبلغ وام داخل آن قید شده را پرینت بگیرید. برای مشاهده نمونه برگه تعیین شعبه کلیک کنید.
وارد سایت بانک مرکزی می شوید و در منو سمت راست روی عبارت ( بازیابی و چاپ کد رهگیری ) کلیک کنید. در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده ( شماره ملی، حرف اول نام، حرف اول نام خانوادگی، تاریخ تولد و تاریخ ازدواج ) را وارد نمایید و روی دکمه مشاهده و چاپ کد رهگیری کلیک کنید. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید برگه ثبت نام به شما نمایش داده می شود و می توانید با زدن گزینه چاپ پرینت کد رهگیری خود را بگیرید. برای مشاهده نمونه برگه کدرهگیری کلیک کنید.
1. اصل و کپی سند ازدواج 2. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌ وام گیرنده 3. اصل و کپی کارت ملی وام گیرنده 4. اصل و کپی کارت ملی ضامن 5. کد پستی و آدرس 6. پرینت کد رهگیری 7. پرینت برگه تعیین شعبه
شماره شناسنامه
کد ملی
تاریخ تولد
جنسـیت
وضعیت ایثارگری
انتخاب بانک جهت اخذ وام
نام شعبه پیشنهادی
شماره ملی همسر ( اگر هر دو می خواهید از یک بانک وام بگیرید )
شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه
نشانی محل سکونت
کد پستی

نظرات


هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.