بهترین و بدترین بانک ایران برای گرفتن وام ازدواج آبان ۴۰۲

بر اساس مطالعات انجام شده در پروسه ی مقایسه ی آمار دقیق وضعیت بانک ها در پارامتر های مختلف و البته مهم که مربوط به هر بانک می شود گزارشی مفصل تهیه نمودیم که شما می توانید با مطالعه ی این مبحث در هر استانی که زندگی میکنید بهترین و محبوب ترین بانک هارا برای ثبت نام وام ازدواج خود انتخاب نمایید .

تمامی آمار و جداول ارائه شده در این مطلب بر اساس داده های حقیقی استخراج شده و طبق گزارش های بانک مرکزی و همچنین سایت کندو می باشد .

در ادامه به معرفی محبوب ترین و پر طرفدار ترین بانک ها در استان های مختلف سراسر کشور می پردازیم که پارامتر در نظر گرفته شده در این بخش تعداد متقاضیان است که که در هر بانک ثبت نام شدند و کد رهگیری دریافت کردند اما هنوز تعیین شعبه نشده اند.

 ‌بانک ملی

ابتدا به رکورد دار محبوب ترین بانک در ۹ استان کشور می پردازیم . بانک ملی که به طور معجزه آسایی در ۹ استان مختلف محبوب ترین بانک شناخته شده بین مردم است و بیشترین متقاضیان و صف انتظار را نیز در این استان ها دارا می باشد صفی در حدود 6080 نفر در استان اذربایجان غربی دارد و همینطور در ۸ استان دیگر نیز به نسبت باقی بانک های آن استان ها صف طولانی تری را دارا می باشد .

با این حال بهتر است به این نکته نیز توجه کرد که بانک ملی جز در استان های اذربایجان شرقی و البرز و بوشهر در هیچ یک از استان های دیگر سرعت خوبی در تعیین شعبه نداشته و از یک هفته تا حدود دو ماه است که به ثبت نام شدگان نوبت و فرصت برای مراجعه به شعبه و تشکیل پرونده را نداده .

همچنین در خصوص امکان ثبت نام در این بانک نیز باید بگوییم طبق پیگیری های 24 ساعته و لحظه ای ما در کندو برای ثبت نام در این بانک در ماه گذشته در هر استان به طور میانگین نیمی از ماه زمان برای دریافت کد رهگیری در اختیار داشتید.

در جدول زیر شما می توانید ۹ استانی که بانک ملی سردمدار محبوب ترین بانک هایشان هست را مشاهده نمایید همچنین برای اگاهی هرچه بیشتر شما در مورد سرعت تعیین شعبه ی این بانک داده های به دست امده طی یک ماه گذشته درمورد سرعت تعیین شعبه را در اختیار شما قرار دادیم . 

سرعت تعیین شعبه

صف بانک

محبوب ترین بانک

نام استان

-56

6080

بانک ملی 

اذربایجان غربی

یک روز

4680

بانک ملی

اذربایجان شرقی

-58

4246

بانک ملی

کرمان

-37

2853

بانک ملی

هرمزگان

-21

2341

بانک ملی

اردبیل

-47

2003

بانک ملی

گلستان

یک روز

1504

بانک ملی

البرز

6

847

بانک ملی

بوشهر

-7

617

بانک ملی

مرکزی

 

با وجود متقاضیان بالای این بانک و فرصت کم ثبت نام برای بانک ملی در این استان ها ما در سایت کندو به طور متوسط طی سه الی چهار روز قادر به ثبت نام شما برای شعبه ی مورد نظرتان هستیم .

بانک سپه
جایگاه دومین بانک محبوب در کشور تعلق میگیرد به بانک سپه در استان های خراسان شمالی ، همدان ،کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ، قزوین ، قم،‌ یزد و ایلام پرطرفدار ترین بانک محسوب می شود و تعداد متاقضیان زیادی دارد که ارقام قابل توجهی را در صف بانک دارا می باشد .

بانک سپه به جز در استان های خراسان شمالی و کهکیلویه و بویراحمد در باقی استان های نام برده شده بیشتر از دو سوم از ماه را باز بوده و امکان ثبت نام برای مشتریان را فراهم اورده است با این وجود از نظر تعیین شعبه در 10 الی 50 روز اخیر در استان های متفاوت دست نگه داشته و اینکه تا چه زمانی اقدام به نوبت دهی نکند مشخص و قابل پیش بینی نیست .

تنها افرادی که در استان قم برای ثبت نام در این بانک اقدام میکنند می توانند بعد از دریافت کد رهگیری در زمانی حدود 41 روز تعیین شعبه شده و به بانک مراجعه کنند .

 در ادامه جدولی در خصوص عملکرد بانک سپه در این استان ها برای شما تهیه کردیم که با استفاده از این نمودار میتوانید نسبت به عملکرد خوب یا بد این بانک در استان خود نسبت به باقی استان ها اگاه شوید .

طبق نمودار زیر رتبه ی ثابت براساس تحلیل آمار در سایت کندو به دست می آيد که هرچقدر رتبه ی ثابت یک بانک کمتر باشد آن بانک عملکرد بهترین دارد . با این آگاهی نگاهی به نمودار ارائه شده بیندازید متوجه می شوید که بانک سپه در استان ایلام بهترین عملکرد و در استان یزد نسبت به باقی استان ها عملکرد ضعیف تری داشته است. توجه کنید هر چه عدد رتبه کمتر باشد بهتر است.


بانک صادرات و بانک ملت
بانک صادرات و ملت به تعداد یکسانی در استان های مختلف محبوب ترین بانک شناخته شدند هر کدام از این بانک ها در 6 استان پر طرفدار بوده و ارقام بالای صف بانک را از آن خود کردند .

بانک صادرات در استان های زیر:

  • فارس 
  • تهران 
  • اصفهان 
  • گیلان 
  • کرمانشاه 
  • خراسان جنوبی 

بانک ملت در استان های زیر:

  • خراسان رضوی 
  • زنجان 
  • خوزستان 
  • سیستان و بلوچستان
  • لرستان 
  • کردستان 

بهتر است بدانید که بانک صادرات در استان های ذکر شده تقریبا 10 روز از ماه گذشته را برای ثبت نام در سایت بانک مرکزی باز بوده و شما می توانستید نام این بانک را روی سایت ببینید و اقدام به دریافت کد رهگیری کنید و اما از لحاظ سرعت نوبت دهی در اکثر استان های نام برده شده امار قابل قبولی را مشاهده کردیم به طوری که این بانک مشتریان خود را در کمتر از یک ماه تعیین شعبه می کند و این نکته ی مثبتی محسوب می شود و دلیل خوبی برای محبوبیت این بانک هست .

فقط در استان های کرمانشاه و خراسان جنوبی عملکرد ضعیفی در سرعت تعیین شعبه دارد و مدتی است که از نوبت دهی باز ایستاده .

بانک ملت که در خراسان رضوی با بیش از 8500 متقاضی در صف انتظار خود پرطرفدار ترین بانک محسوب می شود و در استان های دیگر جدول نیز شلوغ ترین بانک است از سرعت ثبت نام خوبی برخودار است به این معنا که ما در سایت کندو به طور متوسط در بازه ی 1 تا 10 روز موفق به ثبت نام مشتریان خود شدیم .

و مشتریان ما بعد از دریافت کد رهگیری تقریبا در عرض یک ماه یا حتی کمتر به شعبه ی مورد نظر برای تشکیل پرونده و دریافت وام خود مراجعه کردند .

بهتر است بدانید که بانک ملت در استان زنجان در مدت زمان اندک 10 روز به شما نوبت می دهد ولیکن مسئله ی منفی که وجود دارد این است که طی یک ماه گذشته بر اساس پیگیری های ما متوجه شدیم بانک ملت در زنجان تقریبا 28 روز از ماه را بسته بود و این وضعیت ثبت نام در این بانک را دشوار می کند با این حال همچنان محبوب ترین بانک بین مردم زنجان می باشد .

نکته ی جالب توجه اینجاست که همین بانک در استان های سیستان و بلوچستان و لرستان دقیقا برعکس استان زنجان عمل کرده و زمان زیادی را برای ثبت نام در اختیار مشتریان قرار میدهد اما متاسفانه در حدود 35 تا 60 روز می باشد که اقدامی برای نوبت دهی به مشتریان منتظر خود نکرده است .

تا به اینجا در مورد تمامی استان های کشور صحبت کردیم و اطلاعات مربوط به پرطرفدار ترین بانک های هر کدام را توضیح دادیم تنها دو استان دیگر باقی است .

در استان سمنان بانک تجارت و در استان مازندران بانک رفاه کارگران محبوب ترین بانک ها هستند و بیشترین تعداد متقاضیان را به خود اختصاص دادند .

طبق داده های به دست امده بانک تجارت سمنان در عرض یک روز مشتریان خود را تعیین شعبه می کند و این موضوع می تواند فاکتور مهمی برای محبوبیت این بانک بین مردم باشد . البته که جهت ثبت نام در این بانک نیز در ماه گذشته  مدت زمان قابل توجهی وجود داشته .

و اما بانک رفاه کارگران استان مازندران با بیش از 3000 متقاضی در صف این بانک در ماه گذشته تقریبا تمام ماه را باز بوده و از نظر سهولت ثبت نام عالی عمل کرده ولیکن متاسفانه 26 روز است که دست از نوبت دهی کشیده .

با اینکه مشخص نیست چه زمانی مجدد اقدام به نوبت دهی میکند اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به راحتی امکان ثبت نام را فراهم اورده است .

سریع ترین بانک در هر استان از نظر ثبت نام

در این قسمت به بررسی داده هایی می پردازیم که سریع ترین بانک را در هر استان از نظر مدت زمانی که نیاز است تا شخصی موفق به دریافت کد رهگیری برای آ‌ن بانک شود به شما عزیزان معرفی کنیم .

مطالعه ی این بخش به شما کمک میکند اگر فاکتور سرعت ثبت نام در بانک برای شما اهمیت دارد و حیاتی می باشد بتوانید سریع ترین بانک در استان محل زندگی خود را بشناسید.

با این حال امکان دارد حتی سریع ترین بانک از نظر ثبت نام در هر استانی در تعیین شعبه عملکرد خوبی نداشته باشد و کند عمل کند پس ما در کنار ارائه ی داده های سرعت ثبت نام در بانک اطلاعات مربوط به تعیین شعبه ی آن بانک را نیز در جداول زیر نمایش میدهیم که به شما در تحلیل عملکرد بانک کمک کند .

طبق بررسی های انجام شده طی یک ماه گذشته بانک سامان رکورد دار سریع ترین بانک در کل کشور می باشد به طوری که در هشت استان مختلف مقام اول را در سرعت ثبت نام دارد و بیش از دوسوم ماه را باز بوده .

در اینجا نگاهی به سرعت تعیین شعبه ی بانک سامان نیز می اندازیم :

کرمانشاه

خوزستان

خراسان رضوی

یزد

مازندران

فارس

آذربایجان غربی

کردستان

-17

-13

-13

2

13

14

17

35




همان طور که مشاهده می کنید بانک سامان به طور میانگین در عرض یک روز به شما کدرهگیری می دهد اما تعیین شعبه ی این بانک در همه ی استان ها قابل قبول نیست .

در خراسان رضوی و خوزستان و کرمانشاه بیش از 13 روز است که نوبت دهی انجام نشده .

بانک صادرات با اختلاف 4 استان در کشور از بانک سامان عقب می باشد و رتبه ی دوم سریع ترین بانک را به خود اختصاص داده .

 

 

بانک صادرات

 

 

خراسان جنوبی

هرمزگان

لرستان

سمنان

نام استان

 

شما در استان هایی که طبق جدول بالا نام برده شده می توانید در بانک صادرات در عرض یک روز کد رهگیری خود را دریافت کنید این امار طبق عملکرد و سرعت ثبت نام در سایت کندو استخراج شده به این معنا که ما در سایت کندو قادر به ثبت نام مشتریان خود در این مدت زمان می باشیم .

لازم به ذکر است که این بانک در استان هرمزگان و خراسان جنوبی مدتی است که تعیین شعبه نکرده .

در مورد سریع ترین بانک ها از نظر ثبت نام در باقی استان ها نیز جدولی اختصاصی اماده کردیم :‌


 

سریع ترین بانک در استان

نام استان

بانک اقتصاد نوین

اذربایجان شرقی

بانک ایران زمین

مرکزی

بانک ایران زمین

البریز

بانک آینده

کرمان

بانک تجارت

همدان

بانک توسعه تعاون

گیلان

بانک خاورمیانه

تهران

بانک سپه

قم

بانک سپه

خراسان شمالی  

بانک سینا

بوشهر

بانک صنعت و معدن

چهارمحال و بختیاری

بانک کشاورزی

قزوین

بانک کشاورزی

ایلام

بانک گردشگری

زنجان

بانک ملت

گلستان

بانک ملت

اردبیل

پست بانک ایران

سیستان و بلوچستان

موسسه اعتباری ملل

کهکیلویه و بویراحمد

موسسه اعتباری ملل

اصفهان

 

در نتیجه ی جدول ارائه شده شما می توانید با مراجعه به جدول بالا از سریع ترین بانک در حوزه ی ثبت نام استان خود اشنایی پیدا کنید .

 

بهترین بانک در هر استان از نگاه کندو

در این بخش نگاهی به بهترین بانک ها از دید کندو می اندازیم بانک هایی که در ادامه گفته می شود بر اساس تحلیل فاکتور های مهمی در یک ماه گذشته انتخاب شدند.

بانک هایی که طبق تشخیص ما در مجموع و نگاه کلی با درنظر گرفتن پارامتر های مختلف مثل سرعت ثبت نام و سرعت تعیین شعبه، تعداد متقاضیان و ثبت نام شدگان این بانک ها به دست امده است .

شاید بانک هایی که ازنگاه کندو بهترین بانک انتخاب شده باشند از بعضی لحاظ عملکرد خیلی خوبی نداشته باشند اما این موضوع را در نظر بگیرید که بانک معرفی شده در این بخش بهترین بانک در استان ذکر شده میباشد و وضعیت بهتری از دیگر بانک های آن استان دارد.

بانک ملت که در 6 استان محبوب ترین بانک محسوب می شد با بررسی های انجام شده در 8 استان دیگر بهترین عملکرد را داشته و برای ثبت نام انتخاب بهتری می تواند باشد.

خوب است بدانید که به طرز عجیبی این بانک در استان هایی که محبوبیت داشته رتبه ی اول را در عملکرد ندارد و در استان هایی بهترین عملکرد را دارد که نادیده گرفته شده و پرطرفدار هم نیست .

در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید که بانک ملت در استان مدنظر شما بهترین هست یا خیر .

  • اردبیل
  • ایلام
  • هرمزگان
  • گلستان
  • فارس
  • قم
  • چهارمحال و بختیاری
  • سمنان 

بر اساس داده های یک ماه گذشته در کندو و پیگیری ۲۴ ساعته و لحظه ای ما بانک ملت در استان های ذکر شده در جدول بیشتر از یک هفته بسته نبوده در نتیجه فرصت ثبت نام برای متقاضیان این بانک به راحتی فراهم است .

و از نظر سرعت تعیین شعبه نیز در تمام استان های گفته شده عملکرد فوق العاده ای داشته و در کمتر از یک روز به شما امکان مراجعه به بانک را نیز میدهد در نتیجه این بانک مستحق دریافت رتبه ی اول در این استان هارا دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر در یکی از استان های جدول بالا زندگی میکنید در صورت امکان بانک ملت را برای دریافت وام ازدواج خود انتخاب کنید .

بانک تجارت نیز با رقابت تنگانگی در کنار بانک ملت جزو بهترین بانک های اکثر استان های کشور می باشد.

این بانک در هفت استان مرکزی ،‌زنجان ،‌همدان، بوشهر ، قزوین ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بانک پیشنهادی کندو انتخاب شده است .

شما با انتخاب بانک تجارت در هریک از استان های گفته شده در کمتر از یک هفته قادر به ثبت نام هستید و بعد از دریافت کد رهگیری در عرض یک روز تعیین شعبه می شوید.

 تنها مسئله ای که وجود دارد این است که این بانک در استان خراسان جنوبی بیش از 25 روز شده که نوبت دهی را متوقف کرده ، بانک تجارت در استان خراسان جنوبی جزو پنج بانک پرطرفدار این استان می باشد اما تنها بانک در این استان است که در ماه گذشته با تقریب زیادی هر روز باز بوده و نسبت به بانک صادرات و ملی و سپه که در استان خراسان جنوبی بیشترین صف انتظار بانک را دارند از نظر تعیین شعبه وضعیت بهتری داشته است .

دیگر بانک هایی که رتبه ی اول را در استان های مختلف دریافت کردند نیز در جدول زیر قابل مشاهده اند .

بهترین بانک از نگاه کندو

نام استان

بانک ایران زمین

آذر بایجان شرقی

بانک ایران زمین

اذربایجان غربی

بانک ایران زمین

البرز

بانک آينده

تهران

بانک پارسیان

گیلان

بانک سامان

سیستان و بلوچستان

بانک سامان

یزد

بانک سامان

خوزستان

بانک شهر

کرمان

بانک شهر

کرمانشاه

بانک صادرات

لرستان

بانک صادرات

مازندارن

بانک کارافرین

اصفهان

بانک مسکن

خراسان شمالی

بانک ملی

کهکیلویه و بویراحمد

پست بانک ایران

کردستان

 

امید است که این گزارش برای شما عزیزان مفید بوده و به شما در امر انتخاب بانک برای ثبت نام وام ازدواج در هراستانی که هستید کمک کرده باشد .

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر در سایت کندو از وضعیت بانک های مختلف به صورت لحظه ای مطلع شوید .

کدام بانک زودتر وام ازدواج می دهد ؟‌

کدام بانک برای ثبت نام باز است ؟‌

نظرات


هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.